VALO Hotel & Workin vastaanottoalue uudistuu 17.2.2025 alkaen

VALO Hotel & Work ottaa uuden askeleen kohti täysin digitaalista asiakaskokemusta – hotellin vastaanotto uudistuu ja päivittyy kokonaisuudessaan itsepalveluautomaatteihin 17. helmikuuta alkaen.

0

VALO Hotel & Work ottaa uuden askeleen kohti täysin digitaalista asiakaskokemusta – hotellin vastaanotto uudistuu ja päivittyy kokonaisuudessaan itsepalveluautomaatteihin 17. helmikuuta alkaen. Järjestelmä uudistettiin vastaamaan VALOn tarpeita ja jatkossa hotelliasiakkaiden sisäänkirjautuminen tapahtuu online-kanavien kautta. Uudistuksen yhteydessä päivitettiin myös asiakaspolkua ja -viestintää vastaamaan nykyistä sähköistä sisäänkirjautumismallia ja palvelukokonaisuutta.

Asiakaspolun modernisointi tukee VALOn visiota

VALOn konseptiin on alusta asti kuulunut digitaalisuuden hyödyntäminen  asiakaskokemuksen parantamisessa. Nyt toteutettava uudistus on konkreettinen askel kohti tätä visiota, jossa digitaalinen asiakaspolku muodostaa saumattoman kokemuksen alusta loppuun.

Mitä muutos tarkoittaa asiakkaille?

Sisäänkirjautuminen tapahtuu jatkossa pääsääntöisesti online-check-in -palvelun kautta joko asiakkaan omalla laitteella tai VALOn aulan automaateilla. Avainkortit tulostetaan automaatista, mikä mahdollistaa nopean ja sujuvan pääsyn hotellihuoneeseen ilman jonottamista

Muutos koskee vain hotellin yksityisasiakkaita – kokous- ja ryhmäasiakkaille henkilökohtainen palvelu säilyy. VALOn vastaanottoaula palvelee edelleen myös VALOn work- ja wellness-asiakkaita.

Ruuhkat helpottuvat ja asiakaskokemus paranee

Viime aikoina hotelli on saanut asiakkailtaan palautetta aulan ruuhkista, erityisesti sisäänkirjautumisen yhteydessä. VALO on huonemäärältään yksi Suomen suurimmista hotelleista, ja erityisesti ruuhka-aikoina asiakasjonot voivat kasvaa pitkiksi. Online-sisäänkirjautuminen auttaa purkamaan näitä jonoja, kun asiakkaat voivat kirjautua sisään omaan tahtiin, jopa ennen saapumistaan. Asiakaskokemus paranee ja aikaa säästyy.

– Uudistamalla tätä koko asiakaspolkua saamme sujuvampia ja ruuhkattomampia kokemuksia asiakkaille ja varmistamme onnistumisen palvelulupauksessamme, kommentoi projektista vastannut Minna Hurme, VALOn Head of Design

Käyttöönotto alkaa 17.2. ja kehitystyö jatkuu

Uusi vastaanottomalli otetaan käyttöön maanantaina 17.2. Käyttöönoton alkuvaiheessa seurataan järjestelmän toimivuutta ja mahdollisiin käytännön haasteisiin reagoidaan nopeasti.

VALO on Suomen suurin hotelli, joka ottaa laajamittaisesti käyttöön online-sisäänkirjautumisen. Tämä on merkittävä askel kohti modernia ja sujuvaa digitaalista asiakaspolkua.

– Online-check-in -palvelua kehitetään jatkuvasti asiakkaiden palautteen ja käyttökokemuksen perusteella, Hurme kommentoi.

Sisäänkirjautumisen vaiheet

Online check-in: Sisäänkirjautuminen tehdään omalla laitteella tai VALOn aulan automaatilla. Tässä vaiheessa voi myös tehdä lisähankintoja, kuten varata kylpytakin ja tossut, tai pääsyn wellness-alueelle. Sisäänkirjautumisen jälkeen avainkoodi toimitetaan viestitse asiakkalle.

Avainkortin nouto: Avaimen saa aulassa sijaitsevasta automaatista nopeasti ja vaivattomasti näppäilemällä avainkoodin. Jos sisäänkirjautuminen tehdään automaatilla, tulostuu avainkortti tämän päätteeksi asiakkaalle.

Tervetuloa kokemaan sujuvampi ja modernimpi hotellivierailu VALOssa!